Klicka hem saker

Det är fantastiskt lätt att shoppa på internet. Klick, klick, klick, fylla i lösenordet till PayPal, klick igen och vips har man spenderat pengar på en pryl som snart kommer börja sin resa till brevlådan. Inte konstigt att folk shoppar slut på sina pengar och hamnar i skuldfällor. Eller jo, lite konstigt är det allt, man får ju ha koll på hur mycket man har råd att spendera och hålla sig till det. Krediter och lån är jag inte mycket för (förutom när det gäller bil, bostad och studier då, men där har man ju ofta inget val).

Idag var det kamerautrustning som klickades hem. Inga mängder och inget dyrt, tror inte ens att jag kom upp i en hundralapp (men det kan förstås ändra sig om en stund). UV-filter till objektiven och färgfilter till blixten är det som är på gång nu. Dessvärre tar det några veckor innan dom anländer, men den som väntar på något gott…

Och jag vet, jag har inte visat några bilder tagna med mitt nya objektiv. Men det finns anledningar till det. Först och främst är det inget objektiv som funkar bra till att fota inomhus, eftersom man måste vara en bit ifrån det man fotar och i mitt hem är det korta avstånd överallt. Och sen för att jag haft för mycket att göra för att gå ut och ta bilder i lugn och ro.
Provat det har jag dock gjort, men det är inga bilder som jag känner gör varken objektivet eller mig rättvisa :)

3b119f8cc1ed890403c085671246d255

Kommentera här:

