Sämst på att vila

Känner man sig inte på topp så ska man ta det lugnt. Men det har jag svårt att trycka in i mitt huvud.

Först genomfördes de där 1,5 milen på cykel i morse. Sen har jag satt ihop en byrå och kånkat in den i sovrummet, vilket innebar att jag var tvungen att lyfta den över sängen för att komma fram till platsen där den skulle stå. Och den är inte direkt i klass med en fjäder i vikt om man säger så. För att sedan konstatera att det inte gick att få i den nedersta hyllan i den vinkeln. Upp med byrån i sängen igen, i med lådan, ner med byrån på golvet och sen i med övriga lådor.

När byrån var färdig och jag spenderat en stund i soffan kom rastlösheten smygande igen. Lite sådär så man inte märker den först, tills man plötsligt bara måste trumma med fingrarna och vicka på tårna för annars går det bara inte att sitta kvar i soffan. Det hela botades med ännu en cykeltur. Jag behövde köpa lite prylar på Bauhaus igen, så jag cyklade dit, och sen en bit till, och så hem, och då var jag nästan uppe i en mil så jag var bara tvungen att åka runt lite i bostadsområdet här också för att skrapa ihop den sista biten som saknades. Det är både på gott och ont att ha en gps-klocka.

Fördelen med att jag inte ligger golvad i sängen är att det för varje dag blir mindre och mindre flyttkaos här hemma. Snart kan det nog vara helt okej att ta bilder och visa. Men inte riktigt än. Det finns flera ikeakassar med kläder, handdukar och lakan som ska stuvas in på lämplig plats, några lådor som ännu inte packats upp, en hög med köksprylar på köksbordet och nån möbel som måste offras och ställas ut i förrådet. Snart så.

wpid-wp-1435608369136.jpeg

Kommentera här:

