1,5 mil genomförda

Sådär ja. En cykeltur bort, en cykeltur hem. Båda i regn. Tur att jag har en bra regnjacka!
Det är fantastiskt hur enkelt det känns när man har den där Falköping-Göteborg-cykelturen i färskt minne, så fort det känns minsta motigt är det bara att tänka på hur känslan var efter tio mil på den turen och vips upplever man nuet som en spa-vistelse.

Anledningen till att jag skulle iväg just idag i regnet var att jag skulle till ett bokat möte, med andra ord fanns det inget val att backa ur cyklingen p.g.a. lite regn. Jag kunde visserligen tagit bussen, men det är ju ingen sport. Vardagsmotion är den viktigaste motionen, och där ingår att ta cykeln i första hand och bussen i andra (åtminstone när det gäller sånna avstånd, då det inte riktigt är tal om att gå).

Så, vad var det då för möte? Jo, det ska jag berätta för er. Det var nämligen en anställningsintervju. Jag har sökt ett jobb som gruppinstruktör på ett gym, och enligt hon som ledde intervjun kommer svaret inom någon vecka. Det enda jag kan göra nu är att hålla tummarna och vänta på besked.

wpid-dsc_03562.jpg.jpeg

(bild ur arkivet, sådär blå himmel och bladlösa träd är det inte nu)

Kommentera här:

