Storshopping

Pengarna har rullat idag, skulle man kunna säga.
Från Ikea fick bland annat två byråer, plastbackar, vattenkanna och batterier följa med. Efter det stannade vi till vid Bauhaus för inköp av virke, såg och skruvar. Vad månne detta bliva? Den som lever får se…

Jag har i alla fall byggt ihop en av byråerna, medan Danne roade sig med sin Lego-pryl intill. Underhållning för oss båda, med andra ord. Byrå nummer två får vänta lite, jag måste få undan lite fler saker innan jag kan sätta ihop den och placera den på något bra ställe.

Någon lägenhetsbild blir det dock inte än. Det ser fortfarande alldeles kaos ut här hemma, även om det sakta men säkert blir mindre lådor och mer hem av det hela. Jag har dock åkt på något som liknar en förkylning så jag hostar, nyser och kraxar fram mina ord, därför ska jag ta det lite försiktigt och låta kroppen återhämta sig en aning efter den senaste tidens stress, kånkande på lådor, doften av starka rengöringsmedel och flyttdammiga miljöer. Det får bli lite lugnt plockande med prylar helt enkelt, så hoppas jag få ordning på stället innan nästa vecka är slut. Och då kan jag visa er bilder minsann!

One thought on “Storshopping

Kommentera här:

