Flyttstäd

Det måste vara något av det tråkigaste som finns, eller hur? Tydligen så pass tråkigt att föregående hyresgäst i min nya lägenhet bara sket i det. Just nu är jag så less så det finns inte. Kylskåpet var fullt av mögel, för där inne har ingen torkat ur (det låg till och med matrester under ena lådan). Frysen var också full av mögel, och den kan jag inte göra rent helt och hållet eftersom kylsystemet inte går att dra ur.
Behövde någonstans att ställa en pryl lite tillfälligt och drog ut skärbrädan – som var full av paprikakärnor och brödsmulor.

Kökslådorna är inte urtorkade, runt spisen sitter det matrester som inte lär vara något större problem att få bort om man har tillgång till rengöringsmedel och en borste.

Idag skulle jag kolla något i luckan under ugnen, ni vet den där man förvarar ugnsplåtarna, och där var det helt grönluddigt av mögel och på översta plåten låg det lökskal. Inuti ugnen ligger förkolnade rester. Jag vågar knappt tänka på hur det ser ut om man drar ut spisen.

Och då jag inte märkt av det här förrän nu, eftersom jag helt enkelt inte haft något i kyl, ugn eller kökslådor att göra innan jag nu flyttat in och börjat packa upp, så är det förmodligen för sent att få det åtgärdat. Snacka om att jag är less på skiten. Jag har inte lust att flyttstäda både lägenheten jag flyttar ifrån och lägenheten jag flyttar in i, men samtidigt vill jag ju självklart inte lägga mina grejer i skitiga lådor eller ha mögel i hela kylskåpet. Och att städa dåligt i min gamla lägenhet finns definitivt inte på kartan. När man flyttar så städar man allt som städas kan, hur svårt kan det vara?

Kommentera här:

