”Jag har tid sen”

Jo men tjena, det hade jag ju inte alls. Inte förrän nu, klockan tio över elva på kvällen.

Efter min lunchpaus kom syrran förbi och hjälpte till att packa, för att sen ta med mig för att plocka jordgubbar. 2,2 kg fick jag med mig, så dom sitter jag och äter i skrivande stund.

När jag kommit tillbaka till lägenheten kom pappa och brorsan för att fylla en mindre lastbil med mina grejer. Vilket träningspass. Trots något som liknade världsmästerskapen i tetris fick inte allt plats. Bara nästan. Kvar i lägenheten är alla mina blommor, kattlådor, katter och kattburar. Och i förrådet står några lådor.

Efter att jag vinkat av pappa och bror släppte jag ut katterna i lägenheten, eftersom dom varit instängda på toan under tiden vi burit prylar. Boll var lika lugn som hon brukar, Kakan något nervös och Lillebror helt förstörd. För det första hade han ju inte fått vara med sin matte – katastrof! Och sen var alla saker borta. Han sprang runt och såg helt vilsen och rädd ut, stackaren. Och som grädde på moset satte sig både han och Kakan och kräktes. Inte lätt att vara skrämt litet djur.

Jag lyckades i alla fall ordna med mamma så hon hjälper till att få djuren och det sista av de övriga lådorna iväg till nya lägenheten imorgon, vilket jag är himla glad över. Här har dom varken klösträd eller bra gömställen just nu.

Sedan har jag hunnit med att sälja en stor bokhylla, duscha och äta kvällsmat med Anniz (tack gode gud för McDonalds, jag hade aldrig orkat laga mat idag). Med ny energi i kroppen tog vi oss sedan an mitt förråd. Det blev mycket prylar som hamnade i högarna Slänga, Second Hand och Till Anniz. Perfekt att rensa ur där så inte massa saker behöver flyttas i onödan.

Och här är jag nu. Klockan har slagit läggdags för längesen. Imorgon ska jag upp tidigt, ställa ut det som ska packas in i mammas bil innan hon kommer hit för att sen kunna få in grejerna så fort som möjligt och bege oss mot Göteborg.

Kommentera här:

