Att sälja begagnade prylar

Med anledning av flytten har jag nu fått tummen ur att försöka bli av med en del grejer som jag inte använder. Det känns liksom bättre att sälja av prylar än att slänga dom, bl.a. för att värna om miljön, ge någon annan möjlighet att komma över en pryl till ett bra pris samt att det ger några kronor in.

Det hela började bra med min bakmaskin. Jag har inte haft plats för den i den här lägenheten, och kommer definitivt inte att ha plats för den i nästa heller så det fanns ingen anledning att behålla den. Det tog 24 minuter från att jag la ut annonsen till att den var hämtad och betald. Måste vara något slags rekord?!

Efter det har det mest gått utför. Folk surar över att jag sålt till någon annan under tiden dom velat fram och tillbaka, andra vill att jag ska hålla saker till dom trots att dom saknar pengar och det är hela tiden ett väldigt ego-tänk bland de potentiella köparna. Hur kommer det sig?

Vill jag köpa en pryl av någon (vilket jag också gjort många gånger) så ligger det ju i mitt intresse att ta mig dit, betala och ta emot prylen. Kan inte jag ta mig dit förrän flera dagar senare så får jag ju stå mitt kast om någon annan hinner före, kan jag tycka. Samma sak om jag säger att jag kanske vill ha något, dyker det då upp en person som säger att den definitivt vill köpa så går ju prylen till den. Hur svårt kan det vara?

Kommentera här:

