Kräsenkatterna

Jag öppnade kylskåpet för att ta fram ingredienser till pannkakor (hej söndagsfrukost!). Inne i kylskåpet stod även en förpackning skinka, vars innehåll torkat en aning eftersom jag inte stängt förpackningen ordentligt. Därför tänkte jag att katterna också skulle få lite lyxfrukost idag, och ropade glatt på dom.

In i köket kom tre förväntansfulla individer. Matte hade ju precis varit i kylskåpet och därefter ropat med nu-ska-ni-få-något-gott-rösten. Dom tittade på mig med tindrande ögon och slickade sig runt munnarna medan jag ordnade fram tre lagom stora bitar. Lillebror gav ifrån sig ett bräk och jag slängde en skinkbit åt varje håll. Lillebror kastade sig över sin, Boll och Kakan böjde ner nosarna över sina. Lillebror började högljutt att smaska i sig skinka, Boll och Kakan höjde sina huvuden igen. De gav varandra en menande blick, som sa något i stil med ”vad fan är det här för skit?” och vände sig sedan därifrån och gick.

xIDA_7034

Det dög visst inte med en aningen lufttorkad (men väl inom bäst-före-datumet!) skinka till damerna. Kakan visade hur illa det var genom att till och med gå och knapra i sig några bitar torrfoder, efter förnedringen då hennes egen matte försökt ge henne något så äckligt att äta.

Kommentera här:

