Snart tillbaka igen

Då sitter jag på tåget tillbaka till Falköping. Känns lite surrealistiskt att titta ut och kunna peka ut ställen där jag cyklat igår. Men nu står cykeln i köket i nya lägenheten och jag har objektivet med mig i väskan. Kände att jag inte kunde lämna det där nu när jag kämpat så för det, så jag ska allt få bekanta mig med det i väntan på flytten.

Natten har för övrigt varit vidrig. Lårmusklerna har dunkat, höftknölarna har gjort ont pga tunt liggunderlag, armarna har domnat bort av samma anledning, jag har vaknat sisådär en gång per timme. Vid tjugo över fyra gav jag upp att försöka sova mer. Då gjorde låren så ont att jag undrade hur jag skulle lyckas ta mig till busshållplatsen dryga tre timmar senare. Men det löste sig, när jag väl kommit upp och gått runt lite försvann den smärtan. Så jag roade mig med att ta mått på varje liten och stor yta i hela lägenheten, samt uteplatsen. När jag var klar med det beslutade jag mig för att gå en bit ner mot stan.

Jag följde cykelskyltarna, tills det plötsligt var vägarbete och avstängt. Då fick jag bråttom. Ökade farten och försökte hitta lämpligaste vägen, förbannade mig själv för att jag inte tagit bussen och såg framför mig hur jag skulle missa tåget jag bokat biljett på. Hur dum får man vara?!
Men det löste sig. Jag hittade en bra väg och var framme vid stationen i god tid. Bestämde därför att jag skulle gå förbi McDonalds och köpa en macka där istället för på pressbyrån. Inte så lyckat. Där inne stod nämligen ett helt idrottslag. Efter 10 minuter av nervöst trampande fick jag min macka, och en gratis juice för besväret. Då hade jag 9 min tills tåget skulle avgå, vilket inte var några problem att hinna. Slutet gott, allting gott. Speciellt den där mackan.

Nu ska jag hem, städa av lägenheten lite snabbt och sen visa den för en tjej som kanske vill ta över den. Håll tummarna!

Kommentera här:

