”Du är ju dum i huvudet”

sa Danne, när han fick höra vad jag ska göra idag. Men inte mer dum i huvudet än vanligt tror jag (och innan någon får för sig nåt annat så menades det inte på ett elakt sätt).

Idag ska jag nämligen cykla iväg och hämta mitt nya objektiv. I Göteborg.
Att cykla och hämta posten låter kanske inte som någon större kraftansträngning. Men det är strax över 12 mil enkel väg eftersom jag just nu befinner mig i Falköping.

Som planen ser ut nu ska jag strax trampa mig iväg västerut. Normalt sett tar jag ca 2 mil i timmen, vilket är ungefär vad jag tänker mig att det kommer bli nu också. Det finns ingen anledning att trampa iväg som en blådåre, och sen eventuellt inte fixa hela vägen fram. Efter att ha räknat in stopp för lunch tänker jag mig att jag är framme någon gång mellan 14-15. Inga tidsmässiga rekord, bara trevligt trampande framåt med andra ord.

Vi kanske hörs längs vägen, annars blir det definitivt något uttalande när jag väl är framme.

wpid-wp-1435608369136.jpeg

4 thoughts on “”Du är ju dum i huvudet”

  1. Håller med Danne :D Du är ju helt knäpp, på ett superbra sätt. Haha vet ingen annan som skulle komma på tanken. Knäppis :)

Kommentera här:

