De nya förmågorna

Ja jag märker att det blivit lite väl mycket blommor här nu, men det här är det sista blomrelaterade inlägget på ett tag, jag lovar.

Måste bara visa upp de som köptes igår. Först ut är en helt vanlig billig zonale, i en färg jag inte sett förut och verkligen inte kunde motstå. Vitaprikosorangerosa – på en och samma gång. Mycket tjusigt!

xIDA_7171

Och sen är det Emma från Brunnsbo, den helt galet fina tulpanpelargonen som stod där i affären med några vissna blommor och såg tråkig ut. Jag är dock glad att jag tittade på namnet, för då kunde denna skönhet följa med hem. Och lagom till idag har de små diskreta knopparna börjat slå ut och bilda oerhört fina blommor.

xIDA_7179

Nu ska jag bara lyckas hålla fortsatt liv i dom också.
Båda två kommer från Plantagen. Jag kan dock inte lova att ni kan hitta likadana i alla deras butiker, deras specialpelargoner brukar variera ganska kraftigt till och med i samma butik.

Kommentera här:

