Mål 2015: Halvårsavstämning

Då har ett halvår av 2015 passerat och det är dags att göra en avstämning angående målen jag satte vid nyår.

  • Komma i mitt livs form. Jag är på mycket god väg! Fortsätter jag som jag gör nu så är det här inga problem. Redan nu springer jag längre än jag någonsin klarat tidigare och knäna protesterar inte, så den delen av punkten är redan avbockad.
  • Åka utomlands. Avklarat med råge! Flertalet länder har besökts i år
  • Genomföra något stort och träningsrelaterat. Funderar fortfarande på vad jag kan göra för att bocka av den här, min ursprungliga plan blir inte av i år så jag måste komma på något nytt.
  • Springa en mil. Jag tar mig mot milen sakta men säkert (vill inte riskera knäna, så det får ta lite tid), den ska jag helt klart övervinna i år.
  • Delta i fler tävlingar. Med tre genomförda lopp och ett till inbokat inom en månad kan jag känna att jag klarat av den här punkten.
  • Äta bättre. Även här tar det sig! Vill dock inte bocka av den än, men jag känner mig nöjd med hur min kost ser ut i dagsläget.
  • Lära mig äta något ”nytt”. Jag testade en del nya grejer när jag var iväg utomlands, men eftersom min plan med denna punkt var att lära mig äta t.ex. en grönsak som jag inte äter i dagsläget så får den kvarstå.
  • Stressa mindre. Tack vare sommarlov kan jag känna att ja, jag stressar mindre nu. Men sen kommer höstterminen dra igång och då är frågan hur livet ser ut då. Alltså blir det nåt slags tillfälligt streck över den just nu, men inget permanent eftersom det återstår att se i höst.

2 av 8 är alltså klara.
Fyra till kommer klaras om jag fortsätter som jag gör nu.
De sista två kommer jag behöva göra ett aktivt val för att få till (nr 3 och 7).
Ingen är utom räddning.

Det här känns lovande!

2 thoughts on “Mål 2015: Halvårsavstämning

Kommentera här:

