God morgon!

I dubbel bemärkelse. Jag inleder nämligen min dag med en liten bit blåbärspaj.
Det pågår nån slags omvänd version av 5:2-dieten i mitt hem för tillfället. Veckodagar = skärpning med maten. Helger = go bananas. Men bättre det än tvärt om. Jag försöker nämligen bli kvitt sockerdjävulen, med undantag för på lördagar då han välkomnas in i mitt hem och bjuds på fika. Då spenderar vi dagen ihop, har roligt och skrattar tills det är dags för honom att gå hem. Och då portas han i en vecka framöver. Dessvärre förstår han inte varför, så han står ilsket och bankar på dörren och försöker ta sig in. Klart jag är sugen på att öppna dörren då, han är ju så trevlig annars och vi har det så bra ihop. Men har man bestämt sig så har man, jag och sockerdjävulen ska göra slut och bara umgås på just lördagar.

xIDA_4471

Kommentera här:

