Att göra ett jättetjockt kinderägg

Fast utan äggformen, eftersom jag bara var ute efter chokladen. Det har jag ägnat mig åt idag. För det är godislördag. Och självklart ska jag dela med mig!

Som ni förstår är det här hur enkelt som helst. Du behöver:

  • 100 g vit choklad
  • 100 g mjölkchoklad

Smält den vita chokladen i vattenbad, bred sedan ut den på ett bakplåtspapper i valfri tjocklek och ställ in i kylskåpet för att stelna.
Smält mjölkchokladen, ta ut den vita chokladen ur kylskåpet och bred mjölkchoklad över det vita lagret. Ställ åter igen in i kylskåpet för att stelna. Sedan är det bara att avnjuta denna himmelska skapelse.

wpid-wp-1435427862180.jpeg

wpid-wp-1435427852151.jpeg

wpid-wp-1435427843046.jpeg

wpid-wp-1435427832545.jpeg

3 thoughts on “Att göra ett jättetjockt kinderägg

Kommentera här:

