Planer för Lillebror

Jag har suttit och planerat Lillebrors tävlingskalender, som man skulle sagt om han var en häst. När det gäller katt vet jag inte hur man ska uttrycka sig. Utställningsplan?

Oavsett vad det kan tänkas heta har jag gjort upp lite planer för vad vi ska hitta på resten av året, jag och Lillebror. Dom lyder som följer:

19-20 september. Utställning i Göteborg. Här går han som första och sista gången i juniorklass, eftersom det inte finns några lämpliga utställningar för oss innan, och han blir för gammal för juniorklass dagen efter. Anledningen till att jag vill ställa ut här är att det går i samma stad som vi då kommer bo i, så vi behöver inte krångla med boende samt att det känns bra att låta honom öva på utställning igen innan det är dags att försöka plocka certifikat i vuxenklass.

Sedan hade vi egentligen tänkt åka på BIKs utställning i oktober, men den är dessvärre inställd. Jag hoppas dock på att dom ska komma med ett nytt datum eller plats.

5-6 december. Utställning i Göteborg. Om inte BIK anordnat någon utställning under hösten så blir det här Lillebrors första försök i öppen klass. Har vi tur så kommer vi hem med två cert, men det återstår att se.

xIDA_6377

Kommentera här:

