Årets sämsta matte

Idag har jag nog förstört varje katts dag lite grann.

Jag lovade Kakan att vi skulle gå ut. Så jag packade ner datorn i väskan, tog på henne selen (medan hon ivrigt pep och hoppade mot dörren), greppade tag i solstolen och gick ut. Och vad möttes vi av där? Blåst, skugga och mörka moln på himlen. Så där satt jag en ganska kort stund, med en Kaka som inte tyckte att det var så roligt alls när det var kallt och någon precis klippt av gräset så det inte längre var tuggvänligt.

xIDA_6368

Innan det hade jag dessutom rengjort Kakans öron, något hon absolut inte uppskattar. Lillebror tycker däremot att det är spännande, och ville nästan sitta i knät på Kakan. Så jag skulle knuffa bort honom. Vilket resulterade i att han ramlade ner och sen satt och tittade surt på mig för att han inte fick hjälpa till.

xIDA_6354

Boll råkade ut för det värsta av allt. Jag skulle ge katterna blötmat och de två damerna var väldigt exhalterade över detta faktum. Kakan sprang runt på golvet och pep, medan Boll sträckte sig så långt hon bara kunde upp på köksbänken för att försöka få tag i förpackningen. Dessvärre var det samtidigt som jag drog ut kökslådan för att hämta en sked. Och sen stängde kökslådan. Där då Bolls tass befann sig i vägen. Ett litet tjut, en sur blick och sen fick jag muta med gelén i förpackningen för att göra damen på bra humör igen. Men ingen hälta eller ömhet i tassen, så det gick ändå bra.

xIDA_6366

Jag lovar härmed att skärpa mig, och ge dom en bättre dag imorgon.

Kommentera här:

