Knasterkatter

Det är inte många sekunder jag är hemma utan att ha en spinnande katt i min direkta närhet. Speciellt Boll har saknat sin matte. Varje vaken stund som spenderas i soffan är med Boll intill eller på mig. Spinner gör hon också, ett ljud mer intensivt än regn mot fönsterblecket. Knasterkatt.

Till djurens stora lycka spenderas denna dag i horisontellt läge i soffan pga ömhet i muskler och leder, en ork som är obefintlig och ett snorande som inte verkar ha något slut..

Just nu ligger Boll intill och är avundsjuk på datorn. Så fort jag slutar klappa tittar hon upp på mig och säger ”mjäää”. Hon vet vad hon vill den här damen. Drottning Boll.

xIDA_4420

Kommentera här:

