Måndag

Så var det måndag. En måndag som för en gångs skull säger ”du behöver inte tycka illa om mig, för jag innebär inga måsten”. Ledig. Helt ledig. Inga föreläsningar, inga väntande tentor, inget jobb, ingenting. Precis vad jag behöver för att komma i fas.

Det märks att jag gått på reservenergi de senaste veckorna. Dels slutspurt i skolan, dels resa. Sen jag kommit hem har jag sovit, sovit och sovit lite till. Precis vad jag behöver.

Men jag ska ändå skriva ner en liten att-göra-lista:

  • Fixa en inlämningsuppgift. Jag har vissa delar kvar att skriva på den, och det vore skönt att få det gjort så jag kan släppa den helt sen.
  • Packa ner mina ägodelar i flyttlådor
  • Rensa ut grejer jag kan kasta/sälja

Det här är alltså det enda jag egentligen behöver göra framöver. Det känns helt fantastiskt. Speciellt som punkt två och tre kan göras närhelst jag känner för det fram till slutet av augusti (om det inte dyker upp någon som vill ta över min nuvarande lägenhet tidigare, vill säga). Även punkt ett kan jag dra på ända till i höst om jag vill, men det vore som sagt skönt att bli av med den.

xIDA_5142

Kommentera här:

