Bratislava

Jag kom hit, klev av tåget och tänkte ”jösses, varför åkte jag hit?! ”. Trasiga byggnader, stökigt och smutsigt intryck. Men, men, jag hade redan bokat boende för natten så det var bara att leta reda på rätt adress.

Kom till Freddie Next To Mercury, där jag fick ett ännu större intryck av kaos. Lyckades till slut få min nyckel, och så beskrev tjejen vägen till min dörr (som hade en annan entré än receptionen). Där ville jag bara gå tillbaka till tåget och åka någon annanstans. Men det gjorde jag inte.

Satt på rummet och funderade över vad jag gett mig in på när en annan resenär kom in. Daniel från Australien. Han undrade om jag kom från USA, för tydligen låter jag så. Vi gick sen ut för att upptäcka staden i sällskap av varandra, vilket blev riktigt trevligt. Drt visade sig nämligen att ju längre man kom från tågstationen, ju finare var det.
Så om ni åker hit med tåg, gå fortast möjligt ner mot floden.

image

image

Persikolemonad, riktigt god!

image

image

image

Kommentera här:

