Parkhäng

Har nyligen varit uppe och gått på ett av de berg som omger staden. Fantastiskt fin natur och en underbar utsikt erbjöds som lön för mödan.
Nu har jag tagit mig ner från berget och in i den stora parken i staden. Så här ligger jag på en stor gräsplätt, tillsammans med några andra få människor. Fågelkvitter, vinden som får löven på träden att rassla och en känsla av ett oerhört lugn.
Här stressar ingen, allt är bara trevligt.

Till de som tyckt att Slovenien inte verkade vara något trevligt resmål kan kan jag bara säga en sak: tänk om och åk hit. Det är trevlig stämning, få turister, härlig omgivning och priserna ligger lägre än i Sverige.

En av de andra på samma hostel som mig har spenderat flera dagar i Ljubljana, Sloveniens huvudstad, innan han åkte hit. Där hade han fått veta att turismen ökat med 15-30 % på ett år. Så är det nån gång man ska åka hit så är det nu. För att få chansen att njuta av det i fred innan det blir ett stort turistmål.

Jag ångrar inte en sekund att jag tog mig hit. Varken till Slovenien eller parken. Nu ska jag vila en stund till innan jag beger mig vidare för att hitta något att äta.
Och som vanligt har jag inget internet utanför mitt hostel, så detta publiceras när jag är tillbaka inom hostelväggarna.

image

image

image

image

Kommentera här:

