Hej och hå med bruten tå

Ta det lugnt mormor. Men jag tror att jag brutit en eller två tår.
Slog foten i en dörrstoppsgrej och hörde hur det knastrade till. Sen svullnade foten upp och gör ont att gå på. Trots att det gått över en och en halv timme. Nåväl, sjukvården åtgärdar bara stortån ändå så jag ligger här med foten i högläge och tänker ljuva tankar om alvedon och ipren (som jag givetvis glömt att stoppa ner i väskan).

Blir intressant att se hur det går med min tänkta sightseeing i Wien imorgon. I värsta fall får jag åka runt i spårvagn och kolla innan jag beger mig vidare till nästa destination.

image

Vem kommer på idén att sätta fast en träkula på ett trägolv för att stoppa dörren?! Måste varit djävulen själv.

2 thoughts on “Hej och hå med bruten tå

Kommentera här:

