Hur man renskriver sina anteckningar:

.
.
.
.
.

Ja, det undrar jag också. För uppenbarligen är jag fullkomligt kass på det. Jag har inte fått ner en enda bokstav på pappret. Men jag har planterat om en blomma, tagit bort döda blad från blommor, slängt döda blommor, lagt stenar över jorden i mina blommor (så inte Boll ska gräva i dom…) och dammsugit. Det är definitivt inte så man gör för att renskriva, för pappret är fortfarande alldeles tomt. Och nu sitter jag här och skriver, istället för att ta korken av pennan och skriva de där jäkla orden. Disciplin, det ordet verkar saknas i min vokabulär idag.

Tillägg i efterhand: Detta är ett gammalt inlägg, som jag ser att folk googlar sig in på även nu. Därför tänkte jag tipsa om den serie i studieteknik som jag skrivit ett halvår efter detta publicerades. Ni hittar första delen här (länk), de andra finns länkade i toppen av det. Lycka till!

Kommentera här:

