Ömma ben och pizzasug

Gårdagen var knappt rolig alls. Stress, stress, stress för att hinna med allt som skulle göras. Trots det tog jag mig tid till en timme badminton med Ninna. Varken kropp eller psyke mår bra av att stressa konstant, då är det bättre att ta en paus och göra något helt annat en stund. Himla roligt hade vi i alla fall!

wpid-dsc_000001.jpg
Är även himla glad att hon kunde ta de grejer jag skulle lämnat hos Röda Korset, för annars hade jag kommit iväg ännu senare än vad jag gjorde. Kom fram till mamma strax innan kl 23.

Jag har slagit nåt slags rekord för hur mycket man kan få in i en Volvo S80. Himla synd att jag inte tog nåt kort på grejerna före, ska se om jag kan få till det i efterhand. Jag skojar inte om jag säger att bilen var fylld från golv till tak. Kakan, som inte vill åka bur, fick sitta i sele på filtar i kattlådorna (som går att stapla i varandra, som tur är). Boll packades ner mycket väl i fotutrymmet på passagerarsidan (ja, i sin bur givetvis). Ingen risk att hon hade hamnat på fel plats vid en krock.

Idag har jag burit ut det mesta från bilen, in i huset, ner i källaren. Mina ben hatar mig. Knäna gör ont, vaderna gör ont, ena foten krånglar. Men det är det värt, för nu kan jag ta det lugnt en stund.
Eller ja, jag ska bege mig till mormor och morfar för att hämta upp katternas klösträd och en påse kattsand, eftersom de grejer som åkte med lastbilen befinner sig hemma hos dom. Dom råkar även bo i staden med godast pizza, så jag och Veronica ska äta sådan idag tänkte vi. Som jag längtat!

wpid-dsc_000001.jpg

Nu dröjer det två månader innan det är dags att flytta saker igen. Men då blir det bara några få mil och inte lika stressigt. Kontraktet skrivs imorgon, ska bli himla skönt att få det gjort!

Kommentera här:

