Åskan härjar

Det blixtrar och dundrar, men det rör varken mig eller mina katter i ryggen. Jag håller på med mitt flyttstäd efter bästa förmåga. Ugnen är ren, köksskåpen urtorkade, golvbrunnen rensad. Fixar badrummet för fullt just nu.
Skönt nog är det inte hela världen om allt inte är tipptopp när hon som ska hyra lägenheten kommer imorgon, det var hon själv som ville flytta in tidigare och gick då med på att jag kanske inte skulle hinna städa klart. Men givetvis vill man inte lämna över en lägenhet som ser värre ut än nödvändigt. Ska nog inte bli några problem att göra den fin, har ju en del av morgondagen på mig också.

Kakan ligger och myser i soffan, trots ovädret, på bilden dock störd av att jag envisats med att klappa på henne.

wpid-dsc_000001.jpg

Kommentera här:

