Trekilometerspresent, fortare än jag tänkt

Idag skulle jag ut och gå. Igen.
Idag var jag ute och sprang. Igen.

Denna gång blev det åtminstone i vettigare skor och löpartights.
Jag tänkte först att en kilometer, det måste jag ju ta. Och det gjorde jag. Så jag kunde lika gärna ta en till, och kanske slå rekordet på 12.08 från igår. Och det gjorde jag. Då kunde jag ju försöka på tre kilometer. Och det gjorde jag, och klarade det. Sen tänkte jag att jag fortsätter så länge jag orkar. Fyra kilometer kom och gick. Skulle jag fixa fem? Det som egentligen var mitt löparmål för hela det här året. Det gick lite segt, men gick gjorde det definitivt. Och sen sprang jag resterande ca 200m hem.

Det roligaste av allt är att det var sista kilometern som gick snabbast.

Så nu ska jag definitivt skämma bort mig själv med nya löparskor efter nästa lön. Jag har precis lagt massa pengar på en order till företaget, så skorna får vänta.
Under tiden jag sprang sa jag även till mig själv att om jag lyckas sätta 5 km då ska jag definitivt skaffa Spotify Premium, för jäklar vad det krånglade med den gratismusiktjänsten jag använder nu

1 km – 1/8
2 km – 1/8
3 km – 2/8
4 km – 2/8
5 km – 2/8
6 km
7 km
8 km
9 km
10 km

Så ser mina framgångar ut just nu. Och nu lär det inte bli några fler nya kilometererövringar på ett tag, för nu får det bli intervallträning och gymträning ett tag istället.

Kommentera här:

